Værdigrundlag

Vores pædagogiske tilgang er inspireret af Reggio Emilia, som ser barnet som en kompetent medspiller og aktivt kundskabssøgende, både på det nære relationelle, men også med lysten og evnen til at lære nyt på alle områder.

Det er et menneskesyn som lægger vægt på, at både børn og voksne er i stand til, hvis de får ordentlige vilkår, at tage ansvar og udvikle sig. Dette menneskesyn fordrer ligeledes en tro på og tillid til, at alle har noget at byde ind med og hvis man får mulighed for at tage et fælles ansvar, så gør man det.

Vores pædagogiske tilgang er, at vi alle tager livet og læring til os forskelligt. Derfor er det vigtigt, at vi tænker både krop, sjæl og sind ind, når vi hjælper barnet til næste udviklingstrin.